Absolwent Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu SWPS, przez wiele lat pracował w korporacjach, by ostatecznie poświęcić się książkom. Od 2017 roku właściciel wydawnictwa Marpress i koło napędowe nowego wizerunku tej firmy. Stawia sobie kolejne wyzwania: współpraca z doświadczonymi autorami i odkrywanie debiutantów, pielęgnowanie bogatego dorobku wydawnictwa oraz dbanie o jego dalszy rozwój.
Ślązak osiadły na Wybrzeżu, uważny czytelnik, zrównoważony podróżnik, rozważny konsument o minimalnym śladzie węglowym, a przede wszystkim oddany miłośnik historii Gdańska i Pomorza. Charakterologiczny odkrywca i łącznik.
W Marpressie zajmuje się social mediami (wrzuca posty na Facebooka i robi zdjęcia na Instagram), rozmawia z blogerami i blogerkami oraz z prasą, tworzy opisy na czwartą stronę okładki, szuka ciekawych książek do sprzedaży w księgarni, a czasem wystawia faktury i paragony.
Nauczyła się czytać na szyldach reklamowych, oglądanych przez szybę autobusu w drodze do przedszkola. Miłośniczka poezji i literatury dla dzieci. Propagatorka komiksów. Hucznie świętowała przyznanie Oldze Tokarczuk literackiego Nobla. Blogerka i bookstagramerka. Nawet w hasztagach używa polskich znaków diakrytycznych. Lubi wegańskie jedzenie i biwaki w miejscach bez dostępu do prądu.
Wydawnictwo Marpress ma ponad trzydzieści lat. W 2017 roku dowodzenie objął nowy redaktor naczelny – Fabian Cieślik. Dostrzegł, że potrzebne są zmiany: nowe logo, nowe okładki, nowe pomysły i nowa strategia wydawnicza. Nie zmieniła się tylko nasza miłość do literatury.
Starsi koledzy i koleżanki – założyciele wydawnictwa – wciąż służą nam radą i doświadczeniem, ale teraz to my: Fabian, Ula (redaktorka prowadząca) i Marta (odpowiedzialna za promocję i sprzedaż) dbamy o cywilizację czytania.
Wydawnictwo Marpress jest beneficjentem programu własnego Instytutu Książki „Certyfikat dla małych księgarni” i uzyskało wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł z przeznaczeniem na: koszty promocji księgarni; koszty stałe utrzymania lokalu księgarni oraz zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia księgarni.
W ich przygotowanie wkładamy całe serce. Jesteśmy wydawnictwem z Gdańska, więc promujemy pomorskich autorów i autorki, lokalną historię, powieści, które dzieją się w naszym regionie.
Na szerokie wody wypływamy serią Bałtyk, w której wydajemy literaturę z krajów nadbałtyckich, rzadko obecną w Polsce. Wybieramy świetne tytuły, nieoczywiste miejsca i najlepszych tłumaczy. Kładziemy duży nacisk na ich rolę w kształtowaniu naszej serii. Jako jedni z pierwszych zaczęliśmy umieszczać imię i nazwisko tłumacza na pierwszej stronie okładki książki oraz na skrzydełku biogramy i fotografie. Co ważne, tłumaczymy książki z języków, w których zostały napisane – nie pośrednio.
Mamy dobre książki, w przygotowanie których wkładamy całe serce. Zależy nam na tym, żeby Polacy i Polki czytali. Wierzymy w moc literatury.